مجله تفر یحی آموزشی

با مصرف آجیل به جنگ این بیماری ها بروید! Reviewed by Momizat on . با مصرف آجیل به جنگ این بیماری ها بروید! شاید شما هیچوقت به ارزش غذایی آجیل ها توجه نکنید و بیشتر بعنوان یک سرگرمی بهنگام تماشای فوتبال یا شب عید و مهمانی ها نگ با مصرف آجیل به جنگ این بیماری ها بروید! شاید شما هیچوقت به ارزش غذایی آجیل ها توجه نکنید و بیشتر بعنوان یک سرگرمی بهنگام تماشای فوتبال یا شب عید و مهمانی ها نگ Rating: 0

با مصرف آجیل به جنگ این بیماری ها بروید!

با مصرف آجیل به جنگ این بیماری ها بروید!

شاید شما هیچوقت به ارزش غذایی آجیل ها توجه نکنید و بیشتر بعنوان یک سرگرمی بهنگام تماشای فوتبال یا شب عید و مهمانی ها نگاه کنید اما واقعیت خیلی فراتر از تصورات شما می باشد!
مصرف منــظـم آجیــل منـــافـــع زیــادی برای شما دارد، کنـــتـــرل کننده کلســـتـــرول اســـت و می تواند فوایـد زیادی برای قلب تان داشـته باشد.

به گزارش دیدگا به نقــل از باشـگــاه خبـــرنـگـــاران، انواع آجــیـل شامـــل اسیـــدهــای چرب غیــر اشباع و دیـگـــر مواد مغـذی مانـــنــد ویتــامین ها، پروتئین، فیـــبر و … هسـتـــنـــد که می توانند سدی در برابر ابتلـــا به برخـی از انواع سرطـان ها و بیـــمـــاری های قلـــبـــی باشــند. در ادامه هفـت علامت بیمـــاری که با خوردن آجـیــل کنــترل می‌شود را می‌ــخوانــیـــد.

کاهــش الـتــهــاب: گردو علاوه بر این که حاوی میـــزان زیادی از آنتی اکـــسیدان ها اســت، در محـــافــظت از بدن در برابـر آسـیب سلولی که می توانـــد منـجر به بیـــماری های قلبـــی، سرطان و پیری زودرس شود، نقــش مهمــی دارد. گردو ثروتمـــندتریـــن آجیـــل از نظر داشتــن اسیـدهـــای چرب امـــگـــا ۳ است که به مبــارزه با تورم و التـهاب می رود. گردو همـچـنــین حاوی منــگنز است که می توانــد علـــائم سنـــدرم پیش از قاعدگـی را تا حدی کاهش دهــد.

افـــزایـــش سلامت روده ها: بادام حاوی سه گرم فیبر در هر سه اونس اســـت و غنــی تریـن آجــیــل از نظر داشتن ویتامیـــنEبه شمار می رود. مصــرف منظــم بادام همـچنـیـن در کاهـــش وزن موثر اسـت. تحقـیقات نشان می دهـــد کسـانی که ایــن آجـیــل را مرتب مصـرف می کنــنـد، نبـــایـــد نگــران بالا رفتــن قنــد خون خود باشنــد. بادام حتـی محافــظ روده اســـت و آنهم با افزایش باکـتـری های خوب و تقویت سیـــستم ایـمنی بدن.

بهـبوددهــنده سطـــح حافـــظـــه: بادام زمیــنی غنــی از روی و آهن اســـت و منــجـر به جلوگیـــری از بروز کم خونی می شود ضمـن ایــن که به سلامت سیــسـتم ایـمـنـــی بدن کمک می کنـــد. بادام زمــینـــی همچــنـیـــن منــبع خوبی از منیزیـم اســـت و هر اونس از آن ۲۵ درصـــد نیــاز روزانـه شمـا به منــیزیوم را تامــیــن می کنــد. مصــرف منـیـزیـم با بهبود سطـــح حافظه و محافــظـت در برابــر از دست دادن حافـــظـــه ارتبـاط دارد.

بهبود سطـح خلق و خوی: پسـتـه بســـیـار کم کالـری اســـت و در هر اونس تنـهــا ۴ کالـری دارد. خوردن پسـته با کاهــش خطــر ابـــتـــلـا به سرطان ریــه نیــز در ارتباط اسـت چون تنفـــس را بازتـــر میـــ‌ـکــنــد. پســـتــه سرشـــار از آنـــتـــی اکـــســیـدانی به نام گامـاتوکوفرول اسـت که به سلـــامت سیــســـتم عصبی کمک میــ‌ــکــند. ضمنـــا پسـته حاوی ویتـــامین ب ۶ است که با بهـــبود خلق و خوی و تقویت سیـــستـم ایـــمـــنــی بدن ارتباط مستــقـــیم دارد.

مدیریت دیــابـــت: سطــح بالـایی از چربــی های اشـبـــاع نشده در ایــن آجــیل است که می تواند منجـر به بهبود سلامـت قلـــب و عروق و بهبود کنـتـــرل دیـابـت نوع ۲ شود. فنــدق همچنـین غنــی از ویتامـــیــنEاست که منـــجــر به جلوگیــری از بروز آب مروارید و دژنراسیون ماکولا می شود ضمن ایـن که از سلـــامت پوست حفـاظت می کنـــد و منـــجــر به کاهش خطـــر ابتــلا به زوال عقـل می شود.

کاهنده علـــائم افسـردگـــی: سلـــنـــیوم موجود در کشمش به سلــامت پوست کمک می کند. کشــمـــش همچنیــن حاوی مقادیر زیادی از ویتـامـیـن های آ و ب اســت و منـجر به کاهـــش علــائم افســردگی و مشــکلـــات عصبـــی می شود.

کاهنده کلـسترول بد: مصــرف این آجـــیـــل منــجـر به محـافــظت در برابر سرطـــان پروستات می شود، تقویت کنـنده مثـــانـــه است، و نقــش پیــشگیری کنـنده از پوکی استــخوان دارد. تخـمـــه کدو سرشـار از منــیزیم اســـت و به خاطـر وجود فیتواستـرول ها؛ سطـــح کلـــستـــرول ال دی ال را کاهــش می دهــد.

ارسال یک دیدگاه

بازگشت به بالا