مجله تفر یحی آموزشی

آموزش پیتزا مارگاریتای سالم و فوق العاده خوشمزه Reviewed by Momizat on . آموزش پیتزا مارگاریتای سالم و فوق العاده خوشمزه دیدگا به نقل از وبسایت دکتر کرمانی: حتی اگر آشپزی تازه کـار نیز باشید با آموزش گام به گـامی که در این پست خواهید آموزش پیتزا مارگاریتای سالم و فوق العاده خوشمزه دیدگا به نقل از وبسایت دکتر کرمانی: حتی اگر آشپزی تازه کـار نیز باشید با آموزش گام به گـامی که در این پست خواهید Rating: 0

آموزش پیتزا مارگاریتای سالم و فوق العاده خوشمزه

آموزش پیتزا مارگاریتای سالم و فوق العاده خوشمزه

دیدگا به نقل از وبسایت دکتر کرمانی: حتی اگر آشپزی تازه کـار نیز باشید با آموزش گام به گـامی که در این پست خواهید خواند استـاد پخت پیتزا مارگاریتا خواهیـد شد. پیتزا مارگاریتا یکی از انواع سالـم پیتزا است که می توانید به سـادگی در خانه بپزید. مـواد به کار رفته در این دستـور پخت کمک می کند پس از خـوردن یک وعده، احسـاس سیری بلند مدتی داشته باشید. دلیلش استفـاده از فیبر و پروتئین به میـزان بالا است. در انتخاب غذاهـا همیشه درشت مغذی هـای به کار رفته را در نظـر بگیرید و غذایـی را انتخاب کنید که میزان متعادلی از هر کـدام را داشته باشد.

مواد لازم:

برای پایه پیتزا

  • ۳۰۰ گرم آرد نان قوی
  • یک قاشق چای خوری مخمّر فوری
  • یک قاشق چای خوری نمک
  • یک قاشق غذا خوری روغـن زیتون، بعلاوه کمی بیشتـر برای ریختن روی پیتزا
  • برای سس گوجه فرنگی۱۰۰ میلی لیتـر پوره گوجه فرنگی یا رب
  • به اندازه یک مشـت ریحان تازه یا یک قاشق چـای خوری ریحان خشک
  • یک حبه سیر، له شده

برای بالای پیتزا

  • ۱۲۵ گرم پنـیر موزارلا برش خورده
  • به اندازه یک مشت پنیر پارمـسان رنده شده
  • به اندازه یک مشت گوجه فرنگـی گیلاسی نصف شده

برای پایان

به اندازه یک مشـت برگ ریحان (اختیاری)

 ۲۲
 

روش پخت:

۱- ساخت پایه پیتـزا: آرد را در یک کاسه بزرگ قرار دهـید، سپس مخمّر و نمک را به آن اضافـه کنید. در وسط کاسـه، یک گودی درسـت کنید و ۲۰۰ میلی گـرم آب گرم و روغن زیتون را داخلش بریزید. با یک قاشـق چوبی به خوبی آن را هم بزنیـد تا خمیری نرم و مرطوب به دست بیاید. خمیر را به سطـحی که کمی آرد زده شده باشـد منتقل کنید و به مدت ۵ دقیقه، ورز دهـید تا صاف شود. با یـک پارچه تمیز آن را بپوشانید و کـنار بگذارید. اگر دوست داشته باشید می توانیـد اجازه دهید خمیر بالا بیـاید اما این کـار برای خمیر نازک ضروری نیست.

۲- درست کردن سـس: پوره گوجه فرنگی، ریحـان و سیر خرد شده را با یکدیـگر ترکیب کنید، سپس برای طعـم گرفتن چاشنی بزنید. اجازه دهید در دمای اتاق بماند و در همان حال شروع به شکل دادن پایه کنید.

۳- خمیر را پهن کنید: اگر گذاشته اید خمیر بالا بیاید و ضخیم شود خیلی سریع آن را ورز دهید، سپس به دو توپ تقسیمش کنید. روی سطح آرد زده شده خمـیرها را به صورت دایره های بزرگ پهن کنید. از یک ورزنه استفـاده کنید و دایره های ۲۵ سانتی متری بسازید. خمیر باید خیلـی نازک باشد، چون در فر بالا می آید. خمیرهـای دایره ای شکلی که درسـت کردید را داخل سینی های پخت آرد زده شده قرار دهید.

۴- چیدن مواد و پخت: فر را روی ۲۲۰ درجه سانـتی گراد تنظیم کنید. یک سینی پخت دیگر را داخل طبقه بالای فر قرار دهید. با پشت یک قاشق غذاخوری، سس را روی پایه پیتزاها پخش کنید. روی آنها پنیر و گوجه فرنگی پخش کنید، سپس روغن زیتون و چاشنی بزنید.

 
یک پیتزا را که هنوز داخل سینی پختش است، به بالای سینی پختی که از قبل داخل فر گذاشته اید انتقال دهید. به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه و تا زمانی که ترد شود بپزید. با مقدار بیشتری روغن زیتون و اگر دوست دارید با برگ های ریحان آن را سرو کنید. همین مرحله را برای پیتزای بعدی نیز تکرار کنید.
اطلاعات تغذیه ای:مواد گفته شده در این دستور پخت برای درست کردن دو عدد پیتزا بود، اما میزان وعده ها ۴ وعده است، یعنی هر وعده شامل نصف پیتزا می شود.

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا است.

  • کالری: ۴۳۱
  • چربی در یک وعده: ۱۵ گرم
  • چربی اشباع در یک وعده: ۷ گرم
  • کربوهیدرات در یک وعده: ۵۹ گرم
  • قند در یک وعده: ۲ گرم
  • فیبر در یک وعده: ۳ گرم
  • پروتئین: ۱۹ گرم
  • نمک در یک وعده: ۱٫۸۷ گرم

ارسال یک دیدگاه

بازگشت به بالا