مجله تفر یحی آموزشی

خطرات چربی دورشکم و راه خلاص شدن از آن Reviewed by Momizat on . آیا اندازه دور کمر یا کبد چرب در ارتباط است؟ دیدگا: چربی دور کمر چیزیه که ظاهر خیبی زشتی به اندام شما میده و گاهی باعث میشه خیلی از لباسها رو از دست بدید... ولی آیا اندازه دور کمر یا کبد چرب در ارتباط است؟ دیدگا: چربی دور کمر چیزیه که ظاهر خیبی زشتی به اندام شما میده و گاهی باعث میشه خیلی از لباسها رو از دست بدید... ولی Rating: 0

خطرات چربی دورشکم و راه خلاص شدن از آن

۲۰۱۶۶۲۶۱۵۴۸۵۸۲۳۵۸۱۳aآیا اندازه دور کمر یا کبد چرب در ارتباط است؟

دیدگا: چربی دور کمر چیزیه که ظاهر خیبی زشتی به اندام شما میده و گاهی باعث میشه خیلی از لباسها رو از دست بدید… ولی مطلبی که میخوایم بهش بپردازیم اینه که این چربی دور شکم چیزی فراتر از یک حجم چربیه و بسیار برای سلامتی شما نشونه بدیه…

۲۰۱۶۶۲۶۱۵۴۸۵۸۲۳۵۳۵۱a

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه میلان ایتالیا می گویند، نتایج مطالعه جدید آنان نشان داده است که، برای حفظ سلامت کبد، کنترل اندازه دور کمر مهم تر از کنترل وزن است.طبق یافته اخیر محققان دانشگاه میلان ایتالیا، ایجاد چربی دور کمر می تواند موجب بروز مشکلات جدی تری،

(در قیاس با چاقی) در روند ابتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی شود.در حالیکه عمدتا، بیماری کبد چرب غیرالکلی با چاقی مرتبط دانسته می شود، اما تحقیق جدید انجام شده به سرپرستی دکتر روزا لامباردی، بر این مسئله تاکید دارد که درصدی از این بیماران، الزاماً چاق نیستند.

Man wearing tight shirt, hands behind back, mid section, close-up

به گفته این محققان، این اولین مطالعه است که نشان می دهد، بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی دارای میزان بیشتری چربی دور شکمی هستند، و افراد دارای چربی دور کمر، بیشتر از افراد چاق، در معرض خطر قرار دارند و مبتلا به این بیماری می شوند .محققان ایتالیایی در این مطالعه به بررسی خصوصیات ۳۲۳ بیمار مبتلا به کبد چرب غیرالکلی پرداختند.

شرکت کنندگان بر اساس شاخص توده بدنی، اندازه دور کمر و چربی دورشکمی گروه بندی شدند.محققان همچنین دریافتند مشکلات متابولیکی، قلبی-عروقی و بافتی ناشی از بیماری کبد چرب غیرالکلی به شکل موثرتری از طریق تلفیق شاخص توده بدنی و اندازه دور کمر تشخیص داده می شوند.

۲۰۱۶۶۲۶۱۵۴۸۵۸۲۳۵۸۱۳a
۴راه آب کردن چربی دورشکم:
 ورزش
 رژیم
خواب 
مدیریت استرسورزش : 
ورزش شدید و سخت چربی را از بین می برد و سرعت تجمع چربی های احشایی را در بدن طی سالیان متمادی کند می کند. نتایج مطالعات نشان می دهد نیم ساعت ورزش هوازی شدید، ۴ روز در هفته بسیار کمک کننده است. استفاده از دوچرخه ثابت یا تردمیل نیز مفید است. فعالیت با شدت متوسط که ضربان قلب را افزایش دهد، سرعت تجمع چربی احشایی را کاهش می دهد. لازم نیست حتماً به کلاس ورزشی بروید کافی است فعالیت های روزانه را با شدت بیشتری انجام دهید. ورزش های مخصوص شکم را فراموش کنید زیرا با هیچ ورزش خاصی نمی توان چربی احشایی را از بین برد

رژیم غذایی : 
هیچ رژیم غذایی معجزه آسایی برای آب کردن چربی های شکم وجود ندارد. اما اگر وزن کم شود اول چربی شکم آب می شود. یک رژیم پر از فیبر توصیه ماست. نتایج تحقیقات نشان داده است که خوردن ۱۰ گرم فیبر قابل حل در طول روز با هر نوع رژیمی، چربی احشایی را درطول زمان در بدن کاهش می دهد. ۲ سیب کوچک، یک فنجان نخود سبز و نصف فنجان لوبیا چیتی در روز این نیاز را تامین می کند. حتی خوردن نان پرفیبر در حفظ وزن متعادل بدن نقش دارد. 

خواب : 
داشتن خواب خوب شبانه در تنظیم وزن بسیار موثر است. افرادی که ۶ تا ۷ ساعت خواب خوب شبانه دارند، ظرف ۵ سال کمتر از دیگران چربی احشایی ذخیره می کنند. 

استرس : 
استرس به هر حال وجود دارد. احتمالاً می دانید فردی که دچار استرس شدید است، کنترلی روی سلامت غذا و حجم آن ندارد. بنابراین سعی کنید استرس را از خود دور کنید.

منبع: اکا

ارسال یک دیدگاه


رفتن به نوارابزار
بازگشت به بالا