مجله تفر یحی آموزشی

راهکار چاق نشدن در ماه مبارک رمضان ! Reviewed by Momizat on . بر خلاف تصور خیلی در ماه مبارک رمضان عده زیادی هستند که دچار اضاه وزن میشن و از همون چیزیه که افسردگی شدیدی با خودش بهمراه داره... ولی چاره کار در چیست؟ چگونه ا بر خلاف تصور خیلی در ماه مبارک رمضان عده زیادی هستند که دچار اضاه وزن میشن و از همون چیزیه که افسردگی شدیدی با خودش بهمراه داره... ولی چاره کار در چیست؟ چگونه ا Rating: 0

راهکار چاق نشدن در ماه مبارک رمضان !

gaining-weight

بر خلاف تصور خیلی در ماه مبارک رمضان عده زیادی هستند که دچار اضاه وزن میشن و از همون چیزیه که افسردگی شدیدی با خودش بهمراه داره… ولی چاره کار در چیست؟

چگونه از کاهش وزن در ماه رمضان جلوگیری کنیم؟

دلیل افزایش وزن در ماه رمضان چیست؟

  • مصرف مداوم به خصوص بین افطار و سحری.
  • عدم فعالیت و بی حالی بعد از افطار
  • مصرف بخش بزرگی از غذا که بیش تر از حد معمول است.
  • مصرف غذاهای سرخ شده ، پر چرب و پر کالری با مقادیر زیاد
  • بیرون رفتن برای افطار یا دعوت مهمان و مصرف غذاهای زیاد

روش‌هایی برای بهبود عادت‌های تغذیه‌ای و کنترل افزایش وزن:

  1. اجتناب از پرخوری: سعی کنید افطار سبکی داشته باشید که شامل غذاهای سالمی است.
  2. غذای خود را به آرامی بجوید تا از سوء هاضمه جلوگیری شود.
  3. ابتدا سالاد و سوپ خود را بخورید زیرا این مواد دارای کالری اندکی هستند و باعث می‌شود احساس سیری بیشتری داشته باشید.
  4. حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.
  5. میوه و آب میوه تازه بخورید. سعی کنید از آب میوه‌های طبیعی استفاده کنید که شکر اضافی نداشته باشد.
  6. از محصولات لبنی کم چرب و گوشت بدون چرب استفاده کنید.
  7. به جای شیرینی‌ها، سالاد میوه بخورید.
  8. روزانه حداقل نیم ساعت پیاده روی داشته باشید تا کالری اضافی از بین برود.

پخت و پز سالم نیز نقش بسیار مهمی در کنترل وزن دارد:

زمانی که می‌خواهید غذایی بپزید، سعی کنید از مواد سالم استفاده کنید. روش پخت نیز تاثیر بسیار مهمی در این کار دارد. از سرخ کردن بیش از حد مواد خودداری کنید. در عوض، مقدار چربی مصرفی خود را بکاهید. به یاد داشته باشید که کاهش چربی در پخت و پز، به معنی از بین رفتن طعم غذا نیست. شما می‌توانید طعم غذای خود را با استفاده از سبزیجات تازه، گیاهان و ادویه‌ها بهبود ببخشید. با استفاده از این ترفندها می‌توانید به راحتی وزن خود را کنترل کنید و از خوردن غذاهای سالم و خوشمزه لذت ببرید.علاوه بر موارد ذکر شده، خوردن آرام و جویدن خوب می‌تواند بهترین روش برای جلوگیری از احساس بی حالی باشد.

ارسال یک دیدگاه


رفتن به نوارابزار
بازگشت به بالا