مجله تفر یحی آموزشی

دستور پخت” بروسکوتای پولنتا “ Reviewed by Momizat on . یه غذای باکلاس و خوشمزه که برای افرادی که رژیم غذایی بدون گلوتن را دنبال می‌کنند بسیار عالی است. حتی نگاه کردن به این غذا هم اشتهای آدم رو سر جاش میاره چه برسه یه غذای باکلاس و خوشمزه که برای افرادی که رژیم غذایی بدون گلوتن را دنبال می‌کنند بسیار عالی است. حتی نگاه کردن به این غذا هم اشتهای آدم رو سر جاش میاره چه برسه Rating: 0

دستور پخت” بروسکوتای پولنتا “

یه غذای باکلاس و خوشمزه که برای افرادی که رژیم غذایی بدون گلوتن را دنبال می‌کنند بسیار عالی است. حتی نگاه کردن به این غذا هم اشتهای آدم رو سر جاش میاره چه برسه به بو کردنش!

polenta-bruschetta-with-tapenade

زمان پخت: ۴۰ دقیقه به همراه یک ساعت برای خنک شدن

آسان

برای ۶ نفر

ارزش تغذیه‌ای:

  • ۱۹۸ کیلوکالری
  • ۱۲ گرم چربی
  • ۲۰ گرم کربوهیدرات
  • ۰ گرم شکر
  • ۱ گرم فیبر
  • ۴ گرم پروتئین
  • ۹۷ گرم نمک

مواد لازم:

  • ۷۰۰ میلی لیتر آب سبزیجات
  • ۱۴۰ گرم پولنتای آماده
  • دو قاشق غذاخوری ریحان تازه خرد شده
  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • نه قاشق چایخوری سس تاپناد زیتون
  • نه عدد گوجه فرنگی خشک
  • ۱۰۰ گرم برگ سالاد مخلوط

طرز تهیه:

  1. ابتدا آب سبزیجات را در یک ماهیتابه بریزید و آن را بجوشانید. به آرامی هم بزنید، پولنتا را به آن اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه بپزید. سپس ریحان را به آن اضافه کنید و کمی فلفل سیاه و نمک روی آن بریزید. حالا در یک ظرف چرب شده آن را باز کنید و اجازه دهید به مدت یک ساعت در همین حالت باقی بماند.
  2. پولنتا را به شکل مستطیل برش دهید. سپس به صورت مورب ببرید تا دو مثلث حاصل شود.  بر روی یک منقل تمیز آن را سرخ کنید.
  3. روی هر کدام سس تاپناد و گوجه فرنگی بریزید و به صورت گرم با برگ سالاد مخلوط سرو نمایید.

ارسال یک دیدگاه


رفتن به نوارابزار
بازگشت به بالا