مجله تفر یحی آموزشی

آموزش تهیه جوجه کباب رژیمی خوشمزه Reviewed by Momizat on . آموزش تهیه جوجه کباب رژیمی خوشمزه در این پست به شما طریقه ی درست کردن جوجه کباب رژیمی را آموزش میدهیم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.   جوجه کباب ت آموزش تهیه جوجه کباب رژیمی خوشمزه در این پست به شما طریقه ی درست کردن جوجه کباب رژیمی را آموزش میدهیم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.   جوجه کباب ت Rating: 0

آموزش تهیه جوجه کباب رژیمی خوشمزه

آموزش تهیه جوجه کباب رژیمی خوشمزه

در این پست به شما طریقه ی درست کردن جوجه کباب رژیمی را آموزش میدهیم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

a02226214284102a

 

جوجه کباب تابه رژیمی

مواد لازم سس ماست برای ۴ نفر :

 

مواد لازم اندازه مقدار / کالری
ماست یک دوم فنجان ۱۰۰ گرم / ۵۵ کالری
خیار یک دوم ۱۰۰ گرم / ۱۵ کالری
پیاز ۱ قاشق سوپ خوری ۱۰۰ گرم / ۵ کالری
برگ گشنیز ۱ قاشق سوپخوری ۱۰۰ گرم / ۲۰ کالری

 

طرز تهیه سس ماست :

*. مواد را در بلندر ترکیب کنید تا سس یکدستی تهیه شود.

 

مواد لازم جوجه کباب رژیمی برای ۴ نفر :

 

مواد لازم اندازه مقدار / کالری
سینه مرغ تکه شده نیم کیلو ۱۰۰ گرم / ۲۰۰ کالری
موسیر ۱ عدد نامشخص
سیر ۲ حبه ۱۰۰ گرم / ۱۲۰ کالری
ریشه زنجبیل رنده شده ۱ قاشق سوپخوری ۱۰۰ گرم / ۴۹ کالری
فلفل تند ۱ عدد ۱۰۰ گرم / ۲۶ کالری
روغن بادام ۲ قاشق سوپخوری ۱۰۰ گرم / ۹۰۰ کالری
شیر نارگیل ۱ فنجان ۱۰۰ گرم / ۱۵۶ کالری
آبلیمو ۱ قاشق سوپخوری ۱۰۰ گرم / ۵ کالری
سس سویا ۱ قاشق سوپخوری ۱۰۰ گرم / ۴۳ کالری
زردچوبه ۱ قاشق سوخوری ۱۰۰ گرم / ۰ کالری
پیازچه ۱ بوته ۱۰۰ گرم / ۳ کالری

 

وجه کباب رژیمی :

:موسیر، سیر، زنجبیل و فلفل تند را در بلندر ترکیب کنید و سپس به همراه پیازچه به مدت ۵ دقیقه بپزید. بقیه مواد را اضافه کرده و کنار بگذارید تا خنک شود.

*. سپس نیمی از سس ماست را هم اضافه کرده بگذارید در یخچال بماند.مرغ ها را داخل مواد فرو کرده و به سیخ بکشید و به مدت ۲ دقیقه در فر سرخ کنید.بقیه سس ماست را جداگانه سرو نمایید.

خواص زنجبیل :

کاهش دردهای عضلانی

*. پژوهش ها صورت گرفته نشان می دهد زنجبیل در مقابله با درد های عضلانی ناشی از ورزش موثر است. در یک مطالعه، مصرف روزانه ۲ گرم زنجبیل در یک دوره زمانی ۱۱ روز، درد های عضلانی را در افرادی که تمرینات مرتبط با آرنج انجام می دادند به شدت کاهش داد. تاثیر مصرف زنجبیل به صورت سریع و فوری نیست، اما می تواند در مقابله با روند افزایش روز به روز و تدریجی درد های عضلانی موثر باشد. باور دانشمندان بر این است که این اثر زنجبیل از خواص ضد التهابی آن نشات می گیرد.

منبع: آکاایران

ارسال یک دیدگاه

بازگشت به بالا