مجله تفر یحی آموزشی

چیزایی که نباید با ماست مخلوط کنید! Reviewed by Momizat on . دیدگا: بعضیا عادت دارن هر روز یه اختراعی میکنند و شاهد یه حماسه جدید ازشون هستیم! یعنی این جماعت بیکار نمیتونن بشینن و هر روز یه کار و ترکیب جدید! ماکارونی رو ب دیدگا: بعضیا عادت دارن هر روز یه اختراعی میکنند و شاهد یه حماسه جدید ازشون هستیم! یعنی این جماعت بیکار نمیتونن بشینن و هر روز یه کار و ترکیب جدید! ماکارونی رو ب Rating: 0

چیزایی که نباید با ماست مخلوط کنید!

دیدگا: بعضیا عادت دارن هر روز یه اختراعی میکنند و شاهد یه حماسه جدید ازشون هستیم! یعنی این جماعت بیکار نمیتونن بشینن و هر روز یه کار و ترکیب جدید! ماکارونی رو با مربا میخورن! حلیم رو با خورشت قیمه و یا حتی در مواردی مشاهده شده که پنیر رو با کوکو سبزی!

حالا این که خوبه جدیدا مد شده ماست با طعم میوه ها و خیلی چیزای دیگه که تولید کنندگان محترم سعی کردند توجه این دسته از افراد رو جلب کنند…

اصلا هرچی رو با هرچی میخورید بخورید ولی یه چیزایی رو بهیچ وجه با ماست نخورید!

didga

 

 

برخی از موادی که بسیاری از افراد برای خوش‌طعم کردن ماست به آن اضافه می‌کنند حاوی قند است و با آنکه حجم کمی دارد اما پرکالری و انرژی‌زا است. در اینجا به مواد غذایی اشاره می کنیم که نباید هرگز آن‌ها را با ماست ترکیب کرد:

 

عسل
عسل شیرین است و اضافه کردن آن به ماست علاوه بر آنکه ماست را شیرین می‌کند و کالری آن را بالا می‌برد، باعث می‌شود که شما بیشتر ماست بخورید و پرخوری کنید.

 

میوه‌های خشک‌شده
با آنکه حجم و ظاهر میوه‌های خشک‌شده گول‌زننده و کوچک است اما آن‌ها حاوی قند و کالری بالایی هستند و با خوردن کمی از آن‌ها فرد انرژی زیادی بدست می‌آورد و اضافه کردن آن‌ها به ماست منجر به تجمع کالری و انرژی در بدن می‌شود که در نهایت منجر به چاقی و برخی بیماری‌های دیگر می‌شود. در این مورد، میوه‌های تازه نسبت به میوه‌های خشک‌شده بیشتر توصیه می‌شوند.

 

مغزها و آجیل‌ها
مغر‌ها خود به تنهایی غذایی کامل به شمار می‌آیند که انرژی و کالری زیادی را وارد بدن می‌کند اما هنگامی که آن‌ها را به ماست اضافه می‌کنید، بدون آنکه متوجه شوید حجم بسیار بالایی انرژی و کالری وارد بدن خود می‌کنید که سوخت و ساز بدن شما را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

 

نارگیل رنده‌شده
نارگیل خود حاوی قند است و اضافه کردن آن به ماست شاید طعم خوبی بدست دهد اما موجب پرخوری و اضافه وزن شما می‌شود.

 

تخم کتان
تخم کتان حاوی فیبر و پروتئین است و مصرف زیاد آن باعث می‌شود بدن نتواند آن را به خوبی هضم کند و بیشتر مواد مفید موجود در آن بدون اینکه به بدن جذب شود دفع شود. برخی افراد به این علت که دانه‌های تخم کتان ریز است، مقادیر زیادی از آن را به ماست اضافه می‌کنند که نادرست است.
منبع: jamejamonline.ir

ارسال یک دیدگاه


رفتن به نوارابزار
بازگشت به بالا