مجله تفر یحی آموزشی

طرز تهیه سوشي خوشمزه با ارزش غذایی بالا Reviewed by Momizat on . طرز تهیه سوشي خوشمزه با ارزش غذایی بالا مواد لازم: ۱ پيمانه برنج كته ۲ ق س سركه برنج ۱/۴ ق س واسبي (پودر خردل سبز كه طعم تندي دارد) يانوري(جلبكي كه در مرداب مي‌ طرز تهیه سوشي خوشمزه با ارزش غذایی بالا مواد لازم: ۱ پيمانه برنج كته ۲ ق س سركه برنج ۱/۴ ق س واسبي (پودر خردل سبز كه طعم تندي دارد) يانوري(جلبكي كه در مرداب مي‌ Rating: 0

طرز تهیه سوشي خوشمزه با ارزش غذایی بالا

طرز تهیه سوشي خوشمزه با ارزش غذایی بالا

مواد لازم:

  • ۱ پيمانه برنج كته
  • ۲ ق س سركه برنج
  • ۱/۴ ق س واسبي (پودر خردل سبز كه طعم تندي دارد)
  • يانوري(جلبكي كه در مرداب مي‌رويد) یا برگ مو
  • ۴۰ گرم گوشت (مي‌توان ماهي جايگزين كرد)
  • ۴۰ گرم ميگو  
  • ۴۰ گرم‌آووكادو(خرد‌شده)  
  • ۴۰ گرم سبزيجات (هويج، ترب،كدو  و جوانه )

۹۱۲۴۷۳_۲۲۲

طرز تهیه:

برنج كته شده داغ را روي سيني ريخته و سركه برنج را به آن اضافه كنيد. بعد هم بزنيد تا كاملا با برنج مخلوط شود. نيم ساعت صبر كنيد تا برنج و سركه سرد شود. جلبك را روي تخته كار پهن كرده و برنج را روي آن پخش كنيد. ماهي،‌ميگو، آووكادو و سبزيجات  را به سليقه خودتان به برنج داخل برگ اضافه كنيد.

سپس برگ پرشده را  با دست به صورت لوله بپيچيد و بعد با چاقو دو سانتي‌متر به دو سانتي‌متر برش دهيد و درون بشقاب بچينيد و واسبي را هم كنار ظرف بگذاريد. مي‌توانيد سس سويا را هم با اين غذا سرو كنيد. ماهي ، گوشت و ميگو در اين غذا بايد خام سرو شود ولي شما مي‌توانيد بنا به ذائقه خودتان آنها را نيم‌پخت سرو كنيد.

يه‌جور ديگه

اگر جلبك پيدا نكرديد از برگ مو استفاده كنيد.

ارسال یک دیدگاه


رفتن به نوارابزار
بازگشت به بالا