مجله تفر یحی آموزشی

با این اسموتی های رژیمی و گوارا آشنا شوید! Reviewed by Momizat on . همه ما خوردن یک نوشیدنی شیرین و خوشمزه را دوست داریم اما همیشه ترس افزایش وزن و خراب شدن رژیم لاغری در کنار لذت خوردن یک نوشیدنی پرکالری وجود دارد! در این مقاله همه ما خوردن یک نوشیدنی شیرین و خوشمزه را دوست داریم اما همیشه ترس افزایش وزن و خراب شدن رژیم لاغری در کنار لذت خوردن یک نوشیدنی پرکالری وجود دارد! در این مقاله Rating: 0

با این اسموتی های رژیمی و گوارا آشنا شوید!

super-healthy-smoothies

همه ما خوردن یک نوشیدنی شیرین و خوشمزه را دوست داریم اما همیشه ترس افزایش وزن و خراب شدن رژیم لاغری در کنار لذت خوردن یک نوشیدنی پرکالری وجود دارد!

در این مقاله میخواهیم طرز تهیه اسموتی‌هایی را به شما آموزش دهیم که علاوه بر خوشمزه بودن، سالم ، مقوی و کم کالری هم هستند و با خیال راحت می‌توانید از آنها لذت ببرید.

و اما اسموتی چیست؟

اسموتی نوشیدنی است که از ترکیب و مخلوط کردن تهیه می‌شود. این بدین معنی است که اجزای یک میوه شکسته می‌شود و به حالت یک نوشیدنی در می‌اید؛ نوشیدنی که بافت دارد و آبکی نیست. بافت میوه اندکی شکسته و نرم می‌شود اما از بین نمیرود و از نوشیدنی حذف نمی‌شود؛ پس بدن شما برای هضم اسموتی نیاز به انجام عملیاتی دارد تا بتواند به صورت کامل این نوشیدنی را در بدن حل کند.اما این تجزیه تحلیل شدید نیست و بدن خیلی فعالیت زیادی انجام نمی‌دهد.

اسموتی در واقع نوعی از نوشیدنی است که قابلیت تطبیق بیشتری دارد یعنی شما به راحتی می‌توانید اجزای آن را تغییر دهید و جابجا کنید و تنوع پذیرتر از آبمیوه هست. برای تهیه اسموتی دست باز است مثلا به راحتی می توان از گیاهان، سبزیجات، میوه‌ها، دانه و مغزها، ادویه ها و هر چیز دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

۱. اسموتی انبه آووکادو

این اسموتی فوق العاده سیر کننده، حاوی مقدار زیادی فیبر، چربی‌های سالم و پروتئین است و درهر لیوان فقط ۲۹۸ کالری دارد.

مواد مورد نیاز:

یک چهارم فنجان انبه رسیده و به شکل مکعب قطعه قطعه شده، یک چهارم فنجان آووکادوی رسیده و له شده، نصف فنجان آب انبه، یک چهارم فنجام ماست وانیلی بدون چربی، ۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، ۱ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای تصفیه نشده، ۲ پیمانه پودر پروتئین وانیلی، ۶ تکه یخ.

در یک مخلوط کن، تمام مواد تشکیل دهنده را با هم ترکیب کرده و تا زمانی‌ که صاف و یک‌دست شوند، آن‌ها را مخلوط کنید. این مخلوط را در یک لیوان بلند بریزید. آن را با برش‌های انبه تزئین کنید و لذت ببرید.

۲. اسموتی زغال اخته

این اسموتی طراوت دهنده، کم کالری است اما سرشار از فیبر، چربی‌های سالم، آنتی اکسیدان‌ها و پروتئین می‌باشد.

مواد مورد نیاز:

۱ فنجان شیر بدون چربی،۱ فنجان زغال اخته یخ زده و شیرین نشده،۱ قاشق غذاخوری روغن دانه کتان ارگانیک و سرد فشرده.

شیر و زغال اخته یخ زده را در یک مخلوط کن بریزید و به مدت یک دقیقه با هم مخلوط کنید. این مخلوط را در یک لیوان بلند بریزید و سپس به آن روغن بذر کتان اضافه کرده و بهم بزنید. سرو کنید و لذت ببرید.

مطلب مرتبط: نان جو بهتر است یا نان گندم؟

۳. اسموتی کره بادام زمینی و موز

این اسموتی قدیمی و محبوب حاوی مقدار زیادی پروتئین، فیبر، روغن‌های سالم و کربوهیدرات است.

موارد مورد نیاز:

نصف فنجان شیر بدون چربی،نصف فنجان ماست ساده بدون چربی،۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی طبیعی و بدون نمک،یک چهارم موز رسیده،۱ قاشق غذاخوری عسل خام،۴ تکه یخ.

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک مخلوط کن بریزید و تا زمانیکه نرم و کرمی شود، مخلوط کنید. آن را در یک لیوان بلند بریزید و با چند برش موز تزئین کنید. روی آن مقداری خلال بادام بریزید و سرو کنید.

۴. اسموتی ماست و زغال اخته

اسموتی ماست و زغال اخته، یک جایگزین عالی برای وعده غذایی است زیرا سرشار از ترکیب متعادلی از پروتئین، کربوهیدرات‌ها، فیبر و چربی‌های سالم می‌باشد.

مواد موردنیاز:

۱ فنجان شیر بدون چربی یا شیر سویا، ۱۷۰ گرم ماست وانیلی، ۱ فنجان زغال اخته تازه، ۱ فنجان زغال اخته یخ زده، ۱ قاشق غذاخوری روغن بذر کتان.

شیر، ماست، زغال اخته تازه و یخ زده را در یک مخلوط کن بریزید و آن‌ها را یک دقیقه با هم مخلوط کنید. هنگامیکه مخلوط صاف و یکدستی به دست آمد، اسموتی را در یک لیوان بلند بریزید و به آن مقداری روغن بذر کتان اضافه کرده و بهم بزنید. آن را با چند زغال اخته تازه تزئین کرده و فورا سرو کنید.

مطلب مرتبط: ۷ روش برای آنکه کودکان‌تان را ترغیب کنید سبزیجات بیشتری بخورند

۵. اسموتی تمشک و شکلات

این اسموتی، دور کمر را به طرز شگفت آوری باریک می‌کند. اسموتی تمشک شکلات، زیر ۵۰۰ کالری است که باعث می‌شود یک جایگزین عالی برای وعده غذایی باشد. همچنین حاوی ۱۶ گرم پروتئین، ۱۰ گرم فیبر و ۷۷ گرم کربوهیدرات برای تولید انرژی است.

مواد مورد نیاز:

نصف فنجان شیر بدون چربی یا شیر سویا، ۱۷۰ گرم ماست وانیلی، یک چهارم فنجان چیپس شکلات، ۱ فنجان تمشک تازه، ۱ فنجان تمشک یخ زده.

در یک مخلوط کن، تمام مواد تشکیل دهنده را به مدت یک دقیقه با هم مخلوط کنید. هنگامیکه صاف و یک‌دست شد، آن را در یک لیوان بلند بریزید و لذت ببرید.

۶. اسموتی کلاسیک هلو

اسموتی کلاسیک هلو، یک اسموتی تابستانی مهم و اصلی برای افرادی است که مراقب وزن‌شان هستند. این اسموتی فقط ۲۱۳ کالری، ۲ گرم فیبر و ۹ گرم پروتئین دارد.

مواد مورد نیاز:

۱ فنجان شیر بدون چربی،۱ فنجان هلوی یخ زده شیرین نشده، ۲ قاشق چایخوری روغن بدر کتان ارگانیک و سرد فشرده

شیر بدون چربی و هلوهای شیرین نشده را به مدت یک دقیقه در یک مخلوط کن با هم مخلوط کنید. اسموتی را در یک لیوان بلند بریزید و سپس مقداری روغن بذر کتان به آن اضفه کنید و بهم بزنید. آن را بلافاصله سرو کنید و لذت ببرید.

ارسال یک دیدگاه


رفتن به نوارابزار
بازگشت به بالا